20 Ağustos 2013 Salı

Sınırımın Keskinliği

Üniversite 1. sınıfta,
iktisattan ziyade bize hayat dersi veren bir hocamız vardı
(iktisatta da müthiştir)
çok severdim kendisini ,
bana çok orijinal ,
çok özgün bir öğretmen gibi gelirdi
hala öyledir
örneklerle anlatırdı iktisadı, hayattan...
kaybolmuş terimlerin içinde, bizi kaybetmedi.
Bir sözcüğü var hiç unutmam!
İnsanlar kendilerini kanıtlama çabalarındadır,
zekalarını, karakterlerini vs...
Saygı duyarım!
fakat bunun boyutunu,
seni salak yerine koyarak (koymaya çalışarak) abartanlar vardır.
İşte bu sizin en keskin sınırınızdır!
üzerinden 4 yıl geçti bu çok etkilendiğim kelimenin,
ben her zaman saygı duydum lakin o keskin sınıra kadar!
ve hocam haklıydı,
Kendilerini değersiz hisseden insanlar elbette ki etrafımızda olacaktı,
ve bunlar bir şekilde,
kendilerini iyi hissetmek için 
bizim değerimizi (bilmeyerek de olsa) düşük görüp,
göstermeye çalışacaktı...
Özetle saygı sınırım, karakterime yönelik olana kadardı.
Bana daha üniversite yıllarımda öğretti o hocam
insanlara hoş görülü olmayı
ve bana o yıllarda öğretti hocam
keskin sınırımın boyutlarını
Sınırlarınızı çizin
bu sizin siz olduğunu gösterir
sizi siz yapar...
Hocam'a Sevgiler
(GNC)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder